Monday 6 July 2015

Salam Ramadhan Kareem : Usrah Online

Assalammualaikum wbt. 

Sahabat sefikrah, adik adik dan Puan puan yang admin sayangi sekalian.

Alhamdulilah, dengan berkat permintaan ramai akhirnya diizinkan Allah swt untuk admin ciptakan page khas untuk usrah muslimat.

Tup tup tup dah ramadhan ke 20 kita lalui, moga ibadat kita diterima Allah swt. 

insyallah apa yang menarik dengan usrah online muslimat ni?

insyaallah kita boleh adakan perbincangan, perkongsian masalah, taaruf dan sebagainya.

seperti usrah usrah yang pernah kita join, cuma bezanya usrah face to face (kita hanya mendengar - jihad juga tu), usrah online (kita perlu membaca - jihad juga tu).

Tetapi dimana ada kemahuan, di situ ada jalan.

Kenapa admin adakan Usrah Online? kerana usrah ni salah satunya makanan rohani kita, jika rohani kita tidak diisi dengan makanan makanan ibadat, maka akan lagha lah kita dengan duniawi.

Disamping mengingat yang lain.

Usrah online ni juga bermanfaat bagi muslimat yang kekangan masa study, kerja atau apa apa komitmen yang tidak banyak masa/waktu untuk keluar menimba info info bermanfaat.

Insyaallah admin akan usaha yang terbaik mengambil langkah yang paling sesuai bagi pemahaman dari sumber sumber Al quran, Hadith sahih, buku buku motivasi serta ulama ulama yang hebat.

selain daripada itu juga, pada permulaan mungkin admin hanya akan menaip usrah per day by 1 topic. tetapi insyaallah di masa akan datang admin akan menambahkan pendekatan berbentuk video klip, rakaman suara dan sebagainya. 


Sekian, Terima Kasih. doakan semoga admin berjaya menaiktaraf page ini secepat mungkin ye :)

No comments:

Post a Comment